Lavazza - De echte Italiaanse koffie

In 1895 ontdekte Luigi Lavazza (1859-1949) de kunst van het blenden door koffiebonen uit verschillende herkomstgebieden zorgvuldig te selecteren en te combineren. Nog steeds drukt Lavazza op deze manier zijn stempel, wat resulteert in unieke melanges en de authentieke Italiaanse koffie.

 

Nu, ruim 125 jaar later, wordt het familiebedrijf – inmiddels 4e generatie – wereldwijd geroemd om zijn uitmuntende koffiekwaliteit en de innovatieve brandtechnieken die hieraan voorafgaan. Alle zeilen worden bijgezet om deze beroemde constante kwaliteit te waarborgen.

 

Lavazza Training Center

Een belangrijke reden om een tweede koffie te bestellen, is immers de kwaliteit van de eerste. Een cruciaal onderdeel van de kwaliteit wordt bepaald door de bereiding. Vanuit deze gedachte en als onderdeel van de service biedt Lavazza haar partners gratis toegang tot ’s werelds grootste instituut op het gebied van koffie: het Lavazza Training Center.

Blend for Better

Lavazza is een van de topspelers in de wereldwijde agrovoedingsindustrie. Daarom is het produceren van de beste koffiekwaliteit slechts een deel van onze missie. Minstens zo belangrijk is de manier waarop we dit doen. ​​Onze missie is om duurzame hulpbronnen te gebruiken, een eerlijk werkleven te garanderen voor koffietelers en, natuurlijk, de CO₂-uitstoot in onze toeleveringsketen te verminderen.

 

Lavazza investeert in de ontwikkeling van de landen waar het opereert.

 

Al meer dan tien jaar werken we direct samen met en dragen we bij aan duurzaamheidsprojecten ter ondersteuning van lokale gemeenschappen in Midden- en Zuid-Amerika, Afrika en Azië. We helpen kleine koffieproducenten met programma’s ter verbetering van de lokale economie, het leven in de gemeenschap (scholing, arbeidsomstandigheden, gelijkheid), de koffiekwaliteit en milieubescherming.

CO2-Neutrale Capsules

Wij zijn van mening dat een gezond milieu een universeel recht en een gedeelde verantwoordelijkheid is.

Onze benadering van CO₂-neutraliteit begint met het verminderen van de uitstoot. In 2020 zijn we onze reis begonnen met volledige compensatie van onze CO₂-uitstoot als eindbestemming. ​​Omdat we ons ervan bewust zijn dat niet alle emissies in één keer kunnen worden verminderd, zal de koolstofcompensatie geleidelijk worden ingevoerd. Het uiteindelijke doel is dat de gehele levenscyclus van al onze producten CO₂-neutraal in 2030 is. Van de teelt van Lavazza koffie tot alle stadia van productie, verpakking, transport en verwijdering.​ Hiermee volgen wij de Sustainable Development Goals (SDG’s) voor 2030 van de Verenigde Naties.

Producten van Lavazza

 

Geen producten gevonden voor deze selectie.
    Ik heb eenvraag