Veelgestelde vragen

Voor wie is onze webshop bedoeld?

Wij zijn een groothandel voor horeca en grootverbruik en leveren graag aan alle food professionals. Wij verkopen aan bedrijven die ingeschreven staan bij de kamer van koophandel (KvK).

Sinds kort leveren wij ook MKB kleinbebedrijf en thuisverbruik (particulieren). Je hebt dus geen KvK nummer meer nodig om een bestelling te plaatsen op de webshop.

Hoe kan ik klant worden, of mijn voormalig klantnummer vanuit de zelfbedieningsgroothandel activeren?

Je kunt klant worden door je hier aan te melden onder het kopje inloggen.
We vragen je dan je gegevens in te vullen. Je account is dan direct actief en je kan dan bestellen.

Was je al eerder klant bij ons (bijvoorbeeld in Bussum zelfbediening) dan kan je je klantnummer op je Hocras kooppas terugvinden en deze desgewenst invoeren. Dan weten we direct wie je bent.

Bestel je via namens een bedrijf? Dan kan je ook je bedrijfsnaam en kvk achterlaten. En kan de klantenservice contact met je opnemen. 

Waar leveren wij op dit moment?

We leveren per gebied twee keer per dag. Om de kwaliteit die we willen te kunnen leveren breiden we gebiedsgewijs uit.
Woon je niet in ons verzorgingsgebied, maar wil je wel graag inkopen bij Hocras? Dan kan je je boodschappen afhalen bij ons pick-up point op Franse kampweg 38 te Bussum.

Op dit moment leveren wij dagelijks (niet op zondag) in:
Almere, Ankeveen, Baarn, Blaricum, Bussum, Diemen, Eemnes, Eembrugge, ‘s Graveland, Hilversum, Hollandse Rading, Huizen, Kortenhoef, Lage Vuursche, Laren, Loenen, Loosdrecht, Maartensdijk, Muiden, Muiderberg, Naarden, Nederhorst den Berg, Nigtevecht en Weesp.

Levertijd; tot hoe laat kan ik bestellen?

Je kan zelf het dagdeel van de gewenste leverdag ingeven.

Bezorgtijden

Maandag - zaterdag

Vóór 12 uur besteld, is de volgende dag tussen 8 uur en 12 uur geleverd.
Tussen 12 uur en 19 uur besteld, is de volgende dag tussen 12 uur en 18 uur geleverd.

Je kan ook een later moment van levering kiezen. Na het plaatsen van je bestelling kies je het gewenste levermoment.

Bij het uitchecken van je bestelling kan je instructies voor bezorger of bijzonderheden meegeven. Bijv. dat je vooraf gebeld wenst te worden of dat het afgeleverd kan worden bij de buren. 

Let op: als je niet thuis bent komen we niet een tweede keer langs en kan je je bestelling zelf afhalen bij ons. We nemen daarvoor contact met je op.

Ben je onverhoopt verhinderd? Stuur ons even een bericht wanneer je er dan wel bent en kijken we of we op een later moment kunnen langs komen.

Wil je je boodschappen afhalen bij ons pick up point op de Franse kampweg 38 in Bussum?

Dan gelden de volgende tijden:

Maandag - Vrijdag

Voor 14 uur besteld, volgende dag tussen 11-14 uur ophalen
Voor 16 uur besteld, volgende dag tussen 16-19 uur ophalen

Bestelling voor Zaterdag

Vrijdag voor 14 uur besteld, zaterdag tussen 11 uur en 14 uur ophalen

Onze prijzen

De prijzen zijn inclusief BTW. De prijs op de pakbon is de enige juiste prijs.

Er kunnen verschillen ontstaan met de prijs tijdens de bestelling door exacte afweging van wicht artikelen en prijswijzigingen vanwege marktomstandigheden.

Hoe kan ik betalen?

Je betaalt pas zodra je de boodschappen hebt gezien, dus pas bij aflevering. Ben je ergens niet tevreden over? Dan kan je dit meteen mee retour geven.

Je kan aan de deur per pin betalen, we accepteren geen contant geld.

Heb je geen pinpas neem dan contact op met ons, we onderzoeken dan gezamenlijk andere betaalmogelijkheden.

Zijn er nog extra kosten waar ik rekening mee moet houden?

Er zijn geen extra kosten om rekening mee te houden. Wij brengen bijvoorbeeld geen bezorgkosten of administratiekosten in rekening.

Hoe kan ik mijn bestelling wijzigen, of producten toevoegen na sluiten van de bestelling?

Een bestelling wijzigen of producten toevoegen aan een reeds gedane bestelling kan door te bellen met de klantenservice. Zij helpen je graag verder en bespreken de mogelijkheden.

Hoe kan ik mijn adres wijzigen voor bezorging bijv ivm verhuizen?

Adreswijziging kan je mailen aan de klantenservice via klantenservice@hocras.nl

Kan ik mijn bezorgadres eenmalig wijzigen?

Wil je je bezorgadres of tijdstip eenmalig wijzigen? Neem dan even hier contact met ons op.
We kijken wat we dan kunnen doen voor je.

Hoe kan ik zien wat de ingrediënten van een product zijn?

Alle informatie over ingrediënten staat op de productpagina. Heb je toch nog vragen of twijfel je ergens over? Neem dan even hier contact met ons op. Ingrediënten en voedingswaarden declaraties zijn onder voorbehoud en dienen zelf ter controle te worden nagezien op het desbetreffende etiket.

Iets retour geven of een klacht?

Je dient bij ontvangst je bestelling te controleren. Eventuele fouten kunnen er dan direct uitgehaald worden.
Je kan verse of diepvries artikelen, vanwege de HACCP wetgeving, alleen maar direct bij aflevering retour geven.

Heb je ach terafeen klacht over een artikel? Dan kan je hier contact opnemen met de klantenservice en kijken we of we dit voor je op kunnen oplossen.
Gooi een artikel niet weg.

Een artikel uit een vorige levering kan niet zomaar retour gegeven worden.

Emballage

We verpakken al je goederen in Hocras kratten. Dit is duurzaam en veilig. Hiervoor vragen wij statiegeld. Je kan de kratten ook direct mee retour hebben, dan wordt er geen statiegeld in rekening gebracht.

Anders betaal je statiegeld en kan je de kratten de volgende keer retour geven.
We accepteren geen emballage van goederen die niet bij ons gekocht zijn.

Crediteringen

Om onze chauffeurs niet met ingewikkelde afhandelingen op te zadelen controleren we eventuele retouren of retouremballage uit een vorige zending na controle bij terugkomst van de chauffeur bij ons op locatie.

Wanneer we dit hebben gecontroleerd, staat binnen 2 werkdagen het geld weer op je rekening. Dit is het bankrekening nummer wat je hebt opgegeven bij je klant informatie. Je krijgt automatisch een credit factuur via de email. Mocht je deze informatie toegevoegd hebben in je account, nemen wij contact met je op.

Tips of klachten?

Mis je een artikel in ons assortiment en wil je graag dat dit opgenomen wordt? Laat het ons weten!
Ben je niet tevreden over de bestelling? Dan horen we het graag, en kunnen we het oplossen.

Je kan hier met ons contact opnemen.

 

Overige leveringsvoorwaarden

De prijzen aangegeven op de webshop zijn inclusief BTW. De prijs op de pakbon is de enige juiste prijs.
Er kunnen verschillen ontstaan met de prijs tijdens de bestelling door exacte afweging van wicht artikelen en prijswijzigingen vanwege marktomstandigheden.

De factuur wordt aan de hand van het totaal bedrag exclusief BTW opgemaakt en daarover wordt het BTW bedrag berekend.

Snijden; de gesneden producten kunnen 5% boven en onder het gevraagde gewicht afwijken

Ingrediënten en voedingswaarden declaraties zijn onder voorbehoud aangegeven op de webshop bij het desbetreffende artikel en dienen zelf ter controle te worden nagezien/gelezen op het desbetreffende etiket.

Hocras aanvaart geen enkele aansprakelijkheid voor de gevolgen mochten we niet op tijd zijn verkeerde artikelen leveren, geheel niet komen of leveren wat gewenst is.

De koelketen dient zo min mogelijk onderbroken te worden. Onze chauffeur dient daarom direct toegang te hebben tot de afleverlocatie. Deze dient dan ook op de begane grond te zijn of met een lift bereikbaar.

Op wat voor levermomenten komt Hocras langs de deur?

We leveren twee keer per dag in een gebied. We hebben 2 tijdsvakken, van 8:00 tot 12:00 uur en van 12:00 tot 18:00 uur.

De chauffeur belt jou ongeveer een uur voorafgaand aan de levering hoe laat hij er precies is.

Hoe krijg ik een factuur?

Na afhandeling van de betaling aan de deur, verwerken wij het geheel administratief en ontvang je binnen 2 werkdagen de factuur op het door jou opgegeven email adres.

Heb je een retour uit een vorige zending mee gegeven? Dan schouwen we deze eerst op onze locatie bij terugkomst van de chauffeur. Als we akkoord zijn crediteren we het bedrag, handelen we de bestelling af en maken de factuur. 

Hoe en wanneer kan ik jullie bereiken?

Je kan ons bellen op 088 – 000 9700 en mailen op klantenservice@hocras.nl

We zijn bereikbaar op werkdagen van 8:00 tot 22:00 uur. Op zaterdag van 09:00 tot 16:00 uur en op zondag van 18:00 tot 22:00 uur.

Nog meer vragen? Kijk ook op bestellen bij hocras. Daar behandelen we ook nog andere onderwerpen.
Kan je het antwoord niet vinden op jouw vraag? Neem dan hier hier met ons op.